0A, 0B i 0C - WYCIECZKA DO PARKU DINOZAURÓW W NOWINACH WIELKICH

22 maja 2019

Dnia 21 maja dzieci z grup 0A, 0B i 0C wybrały się w niezwykłą „podróż w czasie” i odwiedziły Park Dinozaurów w Nowinach Wielkich. Z uśmiechami na twarzy i w radosnych nastrojach pożegnaliśmy odprowadzających nas do autobusu rodziców i ruszyliśmy w podróż, droga minęła nam szybko. Po przyjeździe zjedliśmy śniadanie i rozpoczęła się nasza przygoda. Wycieczkę rozpoczęliśmy od ścieżki edukacyjnej z czterdziestoma naturalnej wielkości modelami prehistorycznych gadów. Pani przewodnik prowadziła nas ścieżką zatopioną w zieleni lasu, pokazując jak rozwijało się życie na ziemi w kolejnych okresach geologicznych. W czasie spaceru cofnęliśmy się w czasie o setki milionów lat, do czasów pierwszych płazów i ogromnych ważek, stanęliśmy oko w oko z dinozaurami – największymi zwierzętami jakie kiedykolwiek żyły na ziemi. Po spacerze w Dino – Klubie czekały na nas kolejne atrakcje, w multimedialnej sali lekcyjnej obejrzeliśmy animowany film o dinozaurach i wykonaliśmy prace plastyczne ( gipsowe dinozaury ). Następnie był czas na zabawę, który spędziliśmy na dwóch placach zabaw gdzie  bawiliśmy się w odkrywców skamieniałych szczątków, szukaliśmy zasypanego w piasku szkieletu tyranozaura, zjeżdżaliśmy na linach, korzystaliśmy z huśtawek i karuzeli. Po kolejnym posiłku ruszyliśmy na dalsze zwiedzanie parku. Zobaczyliśmy zasilany leśnym strumieniem staw z kolorowymi karasiami, jaziami i karpiami koi o zdumiewających kolorach, widzieliśmy  stary dąb  ( 700-letni), który jest pięknym pomnikiem przyrody.  W Mennicy wybiliśmy pamiątkowe monety i nominale 1 DINO, za którą nie można nic kupić ale będzie dla nas oryginalną pamiątką. Szczęśliwi  pełni wrażeń i fantastycznych wspomnień wróciliśmy do przedszkola.